Shipping delays during Easter.

Easter is around the corner again and that means delays at the transport companies.

Stock orders placed up to and including 12-04-2022 will reach you before Easter. For orders from 13-04-2022, a longer delivery time applies and will be delivered around 20-04-2022.

Team Holland Motor Sports wishes you happy Easter days!

Happy holidays!

The Holland Motor Sports team would like to wish everybody happy holidays and a healthy and succesfull 2022!

Fijne feestdagen!

Het team van Holland Motor Sports wenst iedereen fijne feestdagen en een gezond en sportief 2022 toe!

ITR Kneepads

IDM Supersport 600 driver Joep Overbeeke is happy with his ITR Kneepads from Holland Motor Sports.

Joep has been using the knee pads for some time now, and says the following about it:
“We went through the first test weekend of this season well with the ITR knee pads from Holland Motor Sports!
The hard plastic knee pads are ideal for drivers who don’t feel like changing their knee pads several times a day!”

We wish Joep good luck for the upcoming season!

Black Friday offer!

During black friday we will offer our clients free shipping worldwide. There is no minium spent necessary.
This promotion will take place on friday 26-11-2021.

Enjoy shopping!

RDW erkend!

Vanaf nu zijn wij een officieel RDW erkend bedrijf.
Wij zijn trots dat wij goedgekeurd zijn door het RDW.
Op deze manier kunt U proefritten maken op onze occasions en tevens zal het op naam stellen van een motor eenvoudig gaan.

ITR Kneepads

IDM Supersport 600 coureur Joep Overbeeke is blij met zijn ITR Kneepads van Holland Motor Sports.
Joep gebruikt nu al enige tijd de knee pads, en schrijft er het volgende over:
“Het eerste testweekend van dit seizoen weer goed doorgekomen met de ITR kneepads van Holland Motor Sports!
De harde kunststof kneepads zijn ideaal voor de coureurs die geen zin hebben om zijn of haar kneepads meerdere keren per dag te vervangen!”

Wij wensen Joep veel succes voor aankomend seizoen!

Voorjaarstraining Alcarras

De voorjaarstraining van 2021 is afgerond in Spanje op het circuit Alcarras.
Dit was de eerste training voor Xavier op zijn nieuwe Yamaha R6.
Het was meteen een fijne kennismaking met de motor tijdens deze drie daagse test.
Nu is het afwachten tot het race seizoen begint.

J.Costa back in stock!

Since the outbreak of the Corona virus, it has been difficult to supply J.Costa.
Now the varios are finally available again, as you can see in the picture, and more!
The J.Costa vario provides a better response to the gas and the scooter will accelerate faster at the bottom.

Order your vario now via our webshop!

De Nederlandse wegrace topper van toen

De Nederlandse wegrace topper van toen: Herman van Duffelen

De Nederlandse wegracetopper van weleer, waar is hij gebleven, wat doet hij tegenwoordig en hoe kijkt hij tegen de huidige wegracesport aan. In de rustige wintermaanden zonder races stellen we wekelijks een Nederlandse wegrace topper van weleer aan jullie voor in de rubriek ‘De Nederlands wegracetopper van toen’ en we stellen hun allemaal een serie (dezelfde) vragen. Deze week: Herman van Duffelen.

Wie is Herman van Duffelen?

Naam: Herman van Duffelen
Bijnaam: Hermi
Geboren op: 24-08-1957
Woonplaats: Vijfhuizen
Partner: Nancy Meijer
Start wegrace carrière: 1980
Actief geweest in: 1000cc Sportklasse-WK Endurance-F1-Coupe Yamaha XJR-Classic Endurance
Aantal titels: 1x in 1000cc Klasse 1986
Einde wegrace carrière: in 1997, maar sinds 2016 met Zoon Xavier en dochter Cheynomi actief in Classic Endurance en Super Motard
Huidige beroep: Export Manager bij Gasso S.A. in Barcelona Spanje
Facebook: Herman van Duffelen
Twitter: Niet actief
Instagram: @hermanvanduffelen

Hoe ben je destijds in aanraking gekomen met de wegracesport?
Na een aantal jaren op straat motor gereden te hebben leek het me leuk om te gaan racen ,samen met een aantal vrienden. Dat kon toen nog met een Kawasaki 900cc straatmotor.

Met welke coureur heb je mooiste gevechten gehad op de baan?
In 1986 met Gerrit Koffeman en Arie Verstoep, echter in de 16 jaren van Endurance waren het voornamelijk andere teams waar tegen je reed niet echt individuele rijders hoewel het vaak gebeurde dat je een uur lang tegen een rijder of een groep van rijders reed.

Beste motorfiets waar je op gereden hebt en waarom?
Harris Kawasaki in 1986 gemaakt door Gerrit van Dijk en Jeroen Lohr. Behalve het kampioenschap behaalden we hier ook mooie resultaten mee in het WK Endurance.

Wat is je meest favoriete circuit waar je gereden hebt en waarom?
Montjuïc Park, de 24 uren van Barcelona, een stratencircuit waar voorheen ook door de F1 auto´s en Grand Prix motoren werd gereden en gelegen is in het centrum van Barcelona rondom de berg waar nu het Olympisch dorp is. De combinatie van ligging, de moeilijkheidsgraad van de baan, de extreme omstandigheden in juli en de atmosfeer met dolenthousiaste Spanjaarden die letterlijk op klapstoeltjes soms een meter van je vandaan zaten.

Wat is het meeste vreemde, hilarische wat je hebt meegemaakt in de racerij?
Dat was in 1986, de laatste keer dat de 24 uren van Montjuïc verreden zou worden. Doordat het evenement dat jaar in oktober plaats vond hadden we nagenoeg geen teamleden beschikbaar. De reis begon met 2 Hanomag busjes samen met andere rijder Mario Eikelenboom. Helaas ging de voorruit van zijn bus in Luxemburg geheel eruit zodat alles in1 bus met caravan moest worden overgeladen en we met maximaal 80km per uur verder naar Barcelona moesten rijden. Daar was inmiddels monteur Jeroen Lohr per motor aangekomen samen met zus lief Marlize, hetgeen het complete team was. Het resultaat was echter sensationeel daar we tot 30 seconde voor het einde van de laatste training op pole stonden voor de fabrieks Suzuki´s en de topfavoriet, de fabrieks Ducati. Slechts Juan Carriga, de latere GP 500 Cagiva rjider ging er toen nog 0,1 seconde onderdoor met zijn Ducati. Helaas reed Mario in de wedstrijd een strobaal doormidden waardoor we helaas na 7 uren uitvielen.

Wat is het mooiste wat je aan het racen hebt overgehouden?
Je bent veel onderweg, je leert door te zetten en situaties op te lossen en houd er hele goede vrienden aan over. Kortom een geweldige ervaring hetgeen zeer bruikbaar was en nog steeds is voor mijn werk.

Wat ben je gaan doen na je actieve wegrace carrière?
Behalve door te gaan werken voor een bedrijf in Barcelona, waardoor ik nog regelmatig hardlopend het Montjuich parcours kan doen, mountainbike wedstrijden en sportklimmen, maar geen vergelijk met de wegrace jaren.

Ben je nog op de een of andere manier betrokken bij de sport?
Na 1997 slechts op straat rijden en mijn vrouw helpen met haar firma Holland Motor Sports. Sinds 2016, toen zoon Xavier het idee kreeg om met de Yamaha R125 Cup te gaan meedoen, (die dit jaar in de Supersport 600 actief zal zijn) ben ik weer iets meer bij de sport betrokken en sinds enige tijd volg mijn aanstaande schoonzoon Tom Molenaar met zijn KTM team in het IDM Supersport 300 kampioenschap.

Welke huidige coureur heb je veel respect voor en waarom?
Denk Rossi, dit omdat hij op zijn leeftijd nog het niveau en de motivatie heeft nog voorin mee te doen.

Wie zie je als het grootste (huidig actief) wegracetalent in Nederland en waarom?
Hier is de spoeling zeer dun, het zijn de inmiddels bekende namen die het wel gelukt is op dit zeer hoge niveau te komen, Michel van der Mark en Bo Bendsneyder.

Hoe kijk je met jouw ervaring aan tegen de huidige racerij, zowel nationaal als ook internationaal?
Ik denk dat er in Nederland echt heel veel jong talent aanwezig is als je kijkt naar de Molenaar Honda NSF100 Cup, de Yamaha R125 en R3 cup. Het grootste probleem is dat na de Yamaha R3 Cup de meeste rijders moeten afhaken en slechts een enkeling met name de financiën heeft om verder te gaan. Heel erg jammer, want ik heb echt fantastische rijders in deze klasse gezien, rijders die niet meer actief kunnen zijn. De grote van de Nederlandse motormarkt speelt hierin zeker een belangrijke rol.